Re: Sv: Re: Dålig kundservice

Simon Wigzell swigzell at gmail.com
Mon Juli 21 20:39:55 CEST 2008

Jag har inte köpt något från Egmont direkt, förutom Barks-biblioteket,
så det kan såklart vara så att de är ovanligt dåliga på packning. Men
i princip är jag nog på förlagets sida här: Posten garanterar inte att
paket kommer fram i helt oförändrat skick, om man inte betalar väldigt
mycket extra, om ens då... Om man behöver böcker i orört skick är nog
bokhandeln enda valet.

Det är så pass vanligt att böcker blir lite lätt tillbucklade redan på
väg från tryckeriet, eller för den delen redan på tryckeriet, att om
alla läsare krävde böcker som var 100% perfekta så skulle böcker vara
avsevärt dyrare än idag; helt krasst så accepterar de flesta att
böckerna ser OK ut, med lite skavanker.

Så även om de flesta böckerna i en bokhandel ser värre ut än de man
får via internet från förlag / internetbokhandlar, så kan man
iallafall välja det exemplaret som man vill ha.

Sedär, en konkurrensfördel för den gammaldags butiken! :-)

Simon W.

PS. Jag köper flest böcker på nätet, men vissa får bli bokhandeln, av
precis det skäl du nämner. "Sundays with Walt and Skeezix" vägrade jag
riskera att posten fick sina vantar på! DS.