Re: Talande köttbulle

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Juli 24 23:25:30 CEST 2008

Anders B / Olof S:

> ofrivilligt omintetgör försöket att ta
> serien gick 1965 (nr. 17-18, men
>
>"Guldrusch i rymden", alltså. Den gick i repris i 7­8/85, så
>tidsmässigt stämmer det bra.

Oj, här ger sig distingerade kollusorer in i
debatten. Tack för era försök, men det enda jag rimligen kan svara er båda är:

"Det var ju duktigt att ni visste det, men det är helt fel naturligtvis."

(Citatet hämtat från den intern-ankistiska historien.)

Jag har redan blivit tipsad i privat mail om
köttbullen som nästan kom till Mars. Den finns i
en helt annan serie, nämligen "En festlig dag på
nöjesfältet", WDC 279, KA 4/1965. Ingen repris på
80-talet eller någon annan gång (utom CBSV 25).
Så på sitt sätt var det rätt, ända tills Berglund
började schabbla till det genom en totalt felaktig och vilseledande parentes.

Men det är säkert helt fel i alla fall
naturligtvis. Jag vet ju inte säkert, men jag
tror att den frågande är ute efter någonting helt annat.

Ändock: Tack för hjälpen och försök gärna igen!