SV: Kalle Anka och c:o 27.. Tummen ner..

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sat Juni 28 13:57:40 CEST 2008

Rappa svar som vanligt ... Inget går upp mot ankister! :-)

Jaså, Antz, där ser man. Det ökar ju chansen till
igenkännande för oss vänner av tecknade filmer
och serier, i alla fall numera. Och det var ju nu jag ställde frågan!

Jag ser att filmen Antz är från 1998. Serien vi
pratar om kom ut 1997. Det är möjligt att
författaren visste att den gamla 50-talslåten
skulle användas i filmen och därför aktualiseras
än mer. Eller så är det helt enkelt en sån
superhit genom alla tider att man iskallt kan
räkna med att alla amerikanska läsare ska känna igen den när som helst.

Tack för svar!