SV: Marco Rota

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Ons May 21 05:58:32 CEST 2008

>Jag håller helt klart med. Nästan varenda Rota
>man läser känns som ett sånt otroligt slöseri med
>"världens bästa anktecknarbegåvning". Historia
>efter historia faller platt till marken, år efter
>år, både till dialog och till handling, nästan
>oavsett vem som har skrivit. Särskilt jämfört med de underbara
teckningarna.

Jag är förtjust i Kalle Vildand, men där ar ju Rota skrivit eget manus
på de flesta av dem. Han kanske skulle skriva mer själv också? Nåja,
ett bra manus förtjänar hans teckningar om inte annat.

Lite lustigt är det dock att denna gudabenådade anktecknare får till
en underbar Petter, men misslyckas med Musse i nästan varje ruta.
Han ser klart skum ut i alla rutor utom en i den här serien, och
då sägs det ju att Musse är så lätt att teckna. Jag tror det är
Don Rosa som sagt att Musse Pigg är så lätt att teckna att det blir
för tråkigt?  Nåja, kanske det som är Rotas mus-problem också...
Musse är kanske FÖR lätt?

  // Steamboat Willie