SV: Musse-test p å SvD

G ö ran Ribe goran.ribe at post.utfors.se
Tors Nov 20 11:27:07 CET 2008

Mike Barrier skriver i sin Disneybiografi att "Plane Crazy" "was completed
and previewed by May 15, 1928". Vilka som var närvarande vid denna preview
framgår inte, men det måste ju ha varit en liten utvald skara. Någon
offentlig visning av filmen verkar inte ha skett förrän den hade ljudlagts -
dvs efter "Steamboat Willies" premiär. Och det är nog den offentliga
premiären man ska räkna.

Göran