TV-varning

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Sep 16 21:20:11 CEST 2008

Jag vill varna morgonpigga ankister så att de
inte råkar slå på TV 4 i morgon bitti (onsdag 17
september). I så fall riskerar de att få se
undertecknads fånigt flinande nuna, som jag
nyligen har lovat att visa upp för befolkningen.
Det ska handla om att Kalle Anka & C:o fyller 60 år denna månad.

Tydligen har Egmont beslutat att födelsedagen mer
specifikt äger rum denna vecka, kanske rent av
denna dag. Jag vet inte om de bygger detta på
någon avancerad forskning eller (kanske mer
troligt) på att det är bättre PR-mässigt att
kunna säga en viss dag till pressen. De försök
jag har gjort genom åren att ta reda på en exakt
utgivningsdag år 1948 har inte kommit långt.
Dessa försök har visserligen inte bestått i någon
större forskningsinsats än att jag har frågat
andra ifall de vet något, men mer än att det
måste ha varit före den 23 september tycks ingen
ha kommit fram till med någon större exakthet.
Det fanns nämligen en annons i en Hemmets Journal
med detta utgivningsdatum om att tidningen då fanns att köpa.

Men det kanske har funnits tidigare annonser,
eller annan information om den första
utgivningen? Om någon som läser detta anser sig
veta mer, så berätta det gärna blixtsnabbt till
listan eller till mig. Jag ska snart åka till studion nämligen.

Nåja, lite kanske jag hinner sova. Jag ser att
TV4:s text-TV redan har fått upp en programnotis
där det står att inslaget pågår 7.13 - 7.16. Det
var snabbt marscherat. Det är mer än de har hunnit meddela mig ännu.

Se till att ni har svalt frukosten innan dess, för säkerhets skull.