Sv: Jason

Mats Nilsson Mats.Nilsson at sth.kth.se
Mon Sep 29 17:55:02 CEST 2008

"Jason" känner jag inte igen, men i flera serier hade Jocke (som alla
andra...) en brorson. Denne brorson var en mindre kopia av honom själv
både till utseende och karaktär. Han hette i vissa serier "Newton"
och i andra "Edison". Det kan inte vara honom din vän syftar på?

/Koll. 2348 Mats Nilsson

Jag har en vän som är väldigt säker på att Oppfinnar-Jocke i en eller
flera Kalle Anka&Co-serier under 70-talet hade en släkting vid namn
Jason. Sökte i COA men fick ingen vettig träff, är det någon som vet vad
det kan vara för karaktär han syftar på?

Tack för hjälpen!

/Tomas Ö