Sv: Simning

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Aug 3 14:12:22 CEST 2009

Michael L:

>Kalle Anka är mått på kvalité. Jag är så trött
>på de som ständigt säger "Kalle
>Anka-nivå" när det handlar om något negativt.

Som inbiten ankist kan man ju tycka att de borde
säga "Ankeborgsnivå". Vad de menar är väl att (i
det här fallet) tävlingen är dåligt arrangerad,
och vi ankälskare vet väl bättre än några andra
hur parodiskt livet i Ankeborg kan vara
organiserat. Så nog kan man säga att den jämförelsen är befogad ibland.

Men man får väl förstå att "vanligt fölk" inte
gör den distinktionen. Och vi får väl också medge
att självaste Kalle Anka inte heller lyckas så
bra med sina planer alla gånger. Undrar om Kalle
skulle kunna arrangera sim-VM så att Hans Chrunak skulle bli nöjd?

Men om Chrunak verkligen sa "Ankeborg" tycker jag
att det är ett utmärkt bildspråk.