Politometern

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tors Dec 3 11:32:41 CET 2009

"Politometern" är en ny tjänst där man kan se vilken politisk
partitillhörig bloggar som oftast skriver om något visst ämne har.

Jag roade mig med några ankistiska sökningar. Här ses sökbegrepp och
vilka politiska bloggare som oftast skriver om detta:

* Kalle Anka		v    (därnäst m)
* Musse Pigg		pp   (därnäst mp)
* Långben		mp
* Joakim von Anka	s & m
* Farbror Joakim	v däremot
* Kajsa Anka 		m
* Björnligan		m
* Disney		pp   (därnäst v)
* Kvack			m
* Läskeblask		m
* 313			c
* Pixar	     		s
* Egmont		v    (därnäst s)
* Hjälte		fp
* Idiot			v
* Fotbollsspelare	fp

Kolla själva på http://www.politometern.se/

Än så länge inga träffar alls på kollusor, Bröderna Dum eller
rostrilongitudkvot, men det kommer väl när valet börjar närma sig.

/699 ('Socialdemokrater är de som oftast bloggar om "699". Ämnet nämns
i cirka 0,01% (1 av 7133) av blogginläggen från socialdemokrater.')