Re: Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sön Dec 6 21:31:59 CET 2009

Jag har en fråga vad gäller Aristocats. Min huvudkälla till vad som
visats när på julprogrammet är koll. Robert Anderssons utmärkta tabell
i boken "Disneys julafton". Den går fram till 1999 och enligt den har
Aristocats varit med 1971-1975, 1980, 1994 och 1999.

En sak som inte framgår där är det jag kommer ihåg att det har funnits
två olika Aristocats-inslag. Dels ett där Edgar konfronterar Lafayette
och Napoleon, och dels ett med Scat Cat och hans gäng. Som jag minns
det är det bara det senare som visats vid de senare tillfällena, men
jag minns inte om *bara* det med Edgar visats någongång eller om det bara
var så att det från början var ett längre inslag som bestod av dess båda
klipp tillsammans. Kan nån reda ut vad som visats när. Jag tänker mig
att dessa båda kanske borde ses som olika inslag i omröstningen.

/699 (wants to be a cat)