Barks?

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Tors Feb 19 15:08:29 CET 2009

Joakim G:

> Har lagt upp ett ark med teckningar på min blogg.
> De återfinns i CBC men jag tror inte de är av Barks.
> Kanske kan det intressera någon.
> Lämna gärna en kommentar på bloggen eller här på listan
> om ni tycker jag är helt ute och cyklar.
> Eller om ni håller med. :)
> http://sekvenskonst.blogspot.com

Jag tror nog att tuschningen är av Barks, men jag utgår ifrån att han
inte använde sin vanliga utrustning. Antingen använde han ett dåligt
stålstift (eller kanske en reservoarpenna) eller så var papperet inte
lämpat för tuschning. Eller både och. Ser inte ut som att han
ansträngde sig särskilt mycket heller.

Skisserna skulle kunna vara av någon annan person, men där vågar jag
inte ha någon åsikt.

/Olof