Kalle Anka = Marve Fleksnes?

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Ons Jan 7 20:30:06 CET 2009

Enligt vad jag har hört/läst så är manusen från början helt skrivna för
TV, men sen har en del tv-episoder plockats ut och gjorts om till
seriemanus av en tredje författare, i det här fallet Bob Bartholomew.

Men det kan tänkas att Galton & Simpson faktiskt har gjort ett mindre
antal manus direkt för seriemediet.

Hur som helst är det lite kul när man kan hitta exakt vilket tv-avsnitt
som har varit förebild till en viss serie. Någon som vet fler?