Kalle Anka = Marve Fleksnes?

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Fre Jan 9 18:01:42 CET 2009

Nu tror jag att jag har hittat avsnittet. Även den serien finns i Hall
of Fame nr 23: "Flyttningsproblem" eller "Don't Dilly-Dally On The Way".
Första svenska publicering i KA&Co nr 46/1981.

KA-serien motsvarar av allt att döma Fleksnes-avsnittet "Hjem, kjære
hjem". Tyvärr finns det avsnittet inte lika lätt tillgängligt som det
andra på Youtube. Förmodligen har jag sett det en gång i tiden när det
var nytt på 70-talet...

Det ska finnas en komplett box med alla Flexnes-avsnitten på 6 st
DVD-skivor för 419 kronor på dvd.se. Jag får väl investera i en sådan!