SV: En Laddad Historia

Tis Juli 21 00:10:02 CEST 2009

Jag håller helt med.

Det kanske är lite fegt, men ankorna har hållit sig borta ifrån sex,
mord, våldtäkter och missbruk vilket vi lärt oss leva med.

Knattarnas miljöengagemang har jag dock aldrig haft något som helst
problem med, men jag kan inte riktigt förklara varför. Och nog har det
varit ganska många inlägga i brottsbekämningsdebatten?

Men det är ändå en stor skillnad på att Gröngölingarna vill rädda
skogen ifrån exploatering än om de hatade kärnkraft (vilket många ser
som både hot och många ser som hjälp för miljön).

Och när Uppfinnarjocke eller borgmästaren hittar på någon ny mer eller
mindre vansinning idé om att omvända brottslingar brukar det vara en
ganska fiktiv idé som inte alls är någon propaganda man bara kan läsa
på ett sätt.

Man kan misstänka att "En Laddad Historia" faktiskt var ett försök
till att hamna i ett neutralt läge (Knattarna laddar ju faktiskt
ner!), men att Ruud Straatman helt enkelt totalt missat en stor del av
debatten och saknar djupare insikt i skivbranschen nu och förr.

Fast... Det går ändå inte ihop. Tänk om knattarna i serien velat ha en
ny dator. Och sedan lyckats köpa en begagnad dator i väntan på att få
en ny med de fina originallådorna och ny-dator-lukten i sig! Och då
kommer Kalle på att han kan köpa in begagnade datorer och sälja dem
som om de inte vore nya genom att göra nya förpackningar. Så han köper
en ny dator och börjar kopiera kartongerna, men blir ertappad. Och på
slutet blir Knattarna jätteglada för att de fått en likadan dator som
de hade begagnad fast med fina original-lådor och då slår de sönder
den begagnade datorn.

Det hade varit en riktigt bra historia i o f s, men inte utan En
Laddad Historia :P

 / Hedda (Henrik Wallin)

Previous text: