SV: En Laddad Historia

Ons Juli 29 14:00:03 CEST 2009

Det jag var sur över är att jag har betalt för en sak (Kalle Anka) och
fått en annan "Propaganda för att köpa CD-skivor med ankor som inte
alls beter sig som de brukar".

Jag tror inte KO kommer att bry sig i det här och det är nog helt
rätt, men Egmont säger sig ska göra det, och det är ju det som är det
viktiga och anledningen till att jag anmälde.

Jag vill verkligen inte att mina prenumerationspengar ska gå till att
sprida proganda för att köpa CD-skivor eftersom jag anser att varje
gång man köper en kopiering så förstör man en liten bit av Internet.

Jag kanske ska trösta mig med att någon skivbolagsdirektör kanske är
lika upprörd som jag är, men för att Knattarna laddade ner musiken
innan de köpte den? Hade jag skrivit berättelsen så hade den
ståndpunkten och min också funnits med så att alla läsare kunde
identifiera sig med någon i stället för att bli matade med Knattarnas
enda "rätta" ståndpunkt.

Om Egmont vill ge ut en serietidning som bara är full med Laddade
Affärer, så ska de förstås få göra det. Men det vore lögnaktigt att
kalla den för "Kalle Anka" för det är det inte.

Nu har jag för övrigt läst årets sämsta serie fler gånger än någon
annan... o/~ "Solar och månar, jag tror att jag dånar!" (Vilket var
det enda roliga i serien och det är inte Ruud's förtjänst för
originalet var o/~ "In het oosten, het westen, het noorden, het
zuiden", men det kanske har någon holländsk referens jag inte känner
till som gör det roligt?).

 / Hedda (Henrik Wallin)

Previous text: