Re: NAFS(k) på SPX

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Ons Mars 25 11:37:21 CET 2009

Jag:

Stefan P:

> Är inte detta att motverka NAFS(k):s syfte? NAFS(k) stöder ju
> storkommersialismen (Disney) och jätteförlag (Egmont). Då kan man väl inte
> plötsligt gå in och börja stödja småförlag?

Ja, vad svarar man på det? ;-)

Jag skulle inte säga att NAFS(k) med automatik stödjer Egmont. Vi
uppmuntrar dem förstås när de gör bra produkter, som Guldböckerna och
Carl Barks samlade verk. Men genom åren har vi hackat rätt mycket på
dem också. Lyckligtvis har deras utgivning blivit mycket bättre sedan
70- och det tidiga 80-talet. I alla fall vad gäller Barks.

Och nog har vi stöttat småförlag! När lilla Gladstone gav ut
amerikanska Disneytidningar på 80- och 90-talen hade Bröderna Dum en
omfattande prenumerationsverksamhet  för förlagets tidningar.

Dessutom vet jag inte om vår närvaro på SPX automatiskt innebär att vi
stödjer några småförlag. Vi vill ju att besökarna slösar bort sina
pengar hos oss och ingen annanstans!

/Olof