SV: SV: Marvel?

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Tis Sep 1 23:43:50 CEST 2009

Men det är ju det som är det svåra.. Disney är ju inte ett enda homogent
universum!
Det är flera, och delvis överlappande...

Bara man tittar på serierna så blir det rörigt värre...
Kalle Anka, Ariel, Tingeling och Djungelboken är ju separata universum..
Även om det förekommer crossovers...
Men... Farmor Anka och Askungen?  Kalle och Musse?  Separata universum eller
samma?
Långben och Indiana Jöns?  Dvärgarna ur snövit, Björnbusarna och Madame Mim?

Vi får se, men om man sätter ihop Marvel Comics och Disney Comics så kan det
ju bli lite rörigt i värsta fall.
Driver man det separat och bara tittar på filmdelen (Typ att Touchstone gör
Marvelfilmer och serierna puttra på
som vanligt) så kanske man inte behöver slå ihop dem...

Jag menar.. Har vi fått se några Muppar/Marsupilami/Kalle Anka x-overs?  Ja,
inte ens Roger Rabbit har ju korsat in sig i några "rena" disneyserier även
om serien nästlat sig in i traditionella Disneytidningar.

Nej, då kanske vi även slipper Miss Piggy .vs. Wolverine.   Slippa se Gonzo
börja på professor Xaviers skola...
Björnbusarna fångade av Spindelmannen och Kajsa bli lite kär i en lite
tillbakadragen doktor vid namn Bruce Banner...
(Kanske Dr. Ock bestämmer sig för att stjäla turkronan och Faster May åker
på semester på landet till sin barndomsvän Elvira Augusta Annkatrin
Anka... )

Men annars är väl Disney egentligen det minst definierade serie-universumet
som finns?

// Steamboat Willie