Re: Frågor om pärmar

Martin Bagge / brother martin at bagge.nu
Tis Juni 28 00:32:20 CEST 2011

On Mon, 27 Jun 2011, Tomas Österman wrote:

> Det naturliga valet vore ju att köpa pärmar (som man numer kan beställa direkt från hemsidan), men hur bra är de egentligen? Är det risk att skada tidningarna när man har dem i dessa pärmar? Hur många tidningar ryms i en pärm?

Jag har ungefär 20 års tidningar i de vanliga pärmarna och det håller
finfint även när man bläddrat en del i det.
Hur de nya pärmarna är vet jag iofs inte men jag antar att det handlar om
minimala skillnader.

Förr kunde man utan besvär få in ett halvår i varje pärm. Med de lite
tjockare nummer som blivit vanliga de senaste åren har det dock blivit
lite av en balansakt. Om nu inte de nya pärmarna är smalare än de äldre.

Jag räknar på två pärmar per år fortsatt också.

--
/brother
http://martin.bagge.nu