SV: Återtrycken av Kalle Ankas Pocket!

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Tis May 24 16:38:20 CEST 2011

Årgångskalle skulle väl bara komma tio årgångar.. Så de efterföljande nio är
att betrakta som bonus.. Där tycker jag faktiskt att man inte kan säga så
mycket om... De gav ut den så länge den fortfarande sålde över brytmärket.
Jag hade själv gärna sett den gå en fyra-fem årgångar till, men, men.. Nu
blir det till att leta originaltidningarna i stället.

Favorit i repris tyckte jag inte behövde gå längre än en volym... För de var
så erbarmligt dåligt gjorda att det inte var något att ha egentligen... De
var ofta dyrare än att gå och köpa originalen där man fick bättre textningar
och i vissa fall även fler serier.

HoF.. Ja.. jag kan delvis hålla med.. men även där var det ju till
syvendeoch sist publiken som svek... igen. Det hade säkert kommit fler om
bara upplagorna varit större.

 // Steamboat Willie