Buck O'Rue samlas

Germund von Wowern germund_vw at yahoo.com
Ons Apr 4 13:14:27 CEST 2012

Jag tror så många här är intresserade av detta att jag tillåter mig lite smygreklam. Om inte annat vet väl alla som känner mig hur jag grävt ner mig i Paul Murrys teckningar över åren och nu går äntligen en gammal dröm i uppfyllelse: efter åratal av planer ger vi äntligen, tillsammans med Classic Comics Press, ut Murrys och Dick Huemers seriestripp Buck O'Rue 1951-52 i samlad form. Med några få undantag är alla strippar scannade från proofs och vi har lagt till en fyllig redaktionell del med artiklar, gamla tidningsartiklar, manusskisser, promotion-teckningar m.m. Dessutom har Gerben Valkema (se där, ännu en kalle Anka-koppling) tecknat ett helgjutet nytt omslag åt oss.

Ta en titt:
http://www.classiccomicspress.com/
http://www.classiccomicspress.com/buck/index.html
http://buckorue.blogspot.se/