Stockholms internationella seriefestival

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Mon Apr 30 00:12:09 CEST 2012

Denna helg var det alltså SIS = Stockholms internationella
seriefestival. NAFS(k) var där och sålde (k)urirer och spred ankism
omkring sig vilket resulterade åtminstone i en ny medlem. Mats och
Johan satt vid vårt bord oftast. Karl-Erik och jag (och kanske nån
mer?) satt där kortare stunder.

Karl-Erik hade även satt ihop en tipstävling med musiktema (som man i
efterhand kan göra på http://nafsk.se/quiz/sis2012/ ).
Vi satt tre föreningar med huvudsaklig inriktning på äldre klassiker
på rad: NAFS(k), Scandinavian Chapter... (Fantomen) och Generation T
(Tintin). Alla tre med tipstävlingar (där jag fick skamligt dåliga 2
rätt på Tintin-tipset!). Till det hörnet kunde man dra sig om man
tyckte att de övriga nördarna var för coola.

Några särskilda ankistiska anhalter bland programpunkterna fanns inte
vad jag märkte, men kanske är det läge att vi försöker mygla in nåt
något senare år. Namnbytet från SPX till SIS är väl en vidgning av vad
festivalen omfattar, vilket gör att vi faktiskt passar bättre in än
förr.

Jag tycker hursomhelst det är utmärkt att NAFS(k) är med närhelst det
är serieevenemang.

/699 Per