Fantagraphics Barks-böcker

Stefan Persson spe at inducks.org
Fre Jan 6 14:05:17 CET 2012

On Fri, January 6, 2012 13:47, Per Starbäck wrote:
> Du kan se ordning i Inducks på
> http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/CBDL+++1 .
> Det för mig över på vad denna bokserie egentligen heter, då Inducks
> tydligen kallar den "The Complete Carl Barks Disney Library". På
> omslag och titelsida står bara volymens titel, men i det där avsnittet
> om var historierna först publicerades kallas hela serien "The Carl
> Barks Library". Suck, det namnet är ju redan överanvänt!

Det är möjligt att Inducks använder fel titel, så jag har skickat detta
vidare till Inducks-listan. Jag tycker personligen att det är opraktiskt
att alla amerikanska Barks-samlingar heter något i stil med "Carl Barks
Library" (ibland med varianter som "The" eller "in Color" i titeln) för då
börjar folk snabbt att blanda ihop dem.

Stefan