Re: Bästa Långben-serien

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Fre Okt 12 21:54:53 CEST 2012

Det finns en del riktigt bra, bl.a. tidigare nämnda "En hårdkokt typ" och "Långben som Galilei".
Men även "Långben och Marco Polo" eller Hubbards "Sheriff Långben" eller Murrys "Långben trasslar till det".
Just bland de här Långben i "Historiens mästare-serien" finns flera av de allra bästa, och frågan är om det

ens är de allra bästa som har översatts och getts ut i Sverige?

/Anders Grönlund