Grant's Pass i Fantomen

Niklas Elmefjäll niklas.elmefjall at gmail.com
Tors Sep 13 18:45:58 CEST 2012

I senaste Fantomen (20/2012) kan man läsa en ny Fantisserie skriven av
Falco Pellerin och tecknad av Joan Boix. Vår hjälte följer med Diana på
"lugnt och avkopplande" FN-uppdrag till Oregon för att analysera
situationen för de känsliga och hotade redwoodträden på grund av
klimatförändringarna.

De reser i bil från och Grant's Pass och lägligt nog passerar de en
brevlåda som det står Barks på. Det är möjligt att jag missar nån mer
koppling men det kanske ni kan ta reda på? Serien låter kanske inte så
spännande så långt men om vi blandar in Bigfoot så kanske det blir
intressantare? :)

I butiker nu, seså. Gå och köp. Då får ni även läsa vattendelarbiserien "De
Utvalda" av Gösta Lindwall och Nisse Lindberg. Frågar ni mig så ger jag
tummen ner.

2828-Elmis