Ny radiovarning

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Ons Aug 13 14:57:22 CEST 2014

Göran skrev:
> Det är visserligen ett bra svar, men avslöjar ändå att Stefan är en sån där
> modern tolerant språkvårdare som lyssnar på vad språkbrukarna säger.
> Språkvårdarens uppgift är ju tvärtom att knäppa språkbrukarna på näsan.

Jag kan förstå önskan att vissa frågor ska vara oavgjorda, men såna
får vi nog av ändå, utan att behöva anstränga oss extra för det.
Magica heter ju Magica, och det är inget att hymla oss.  Om någon till
äventyrs vore osäker på hur Magica *stavas* så finns ett tydligt svar
– det stavas ju på Rätt Sätt i serietidningarna. Om någon är osäker på
hur Magica uttalas så finns ju svenskdubbad Ducktales där det uttalas
på Rätt Sätt. (Programledarna kände inte till att hennes namn nämns
där nånstans, men ett par minuter efter Stefans medverkan hade någon
lyssnare meddelat dem ett avsnitt där detta hörs.)

Nu har jag inte tid att skriva mer, för jag måste visst börja lyssna
på radio igen alldeles strax!