Lady och Lufsen

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tors Dec 4 06:32:28 CET 2014

För riktiga kalenderbitare kan jag upplysa om att det exemplar av filmen
som C-G Karlsson har framför sig i tv-programmet är 2012 års version,
inte den nya upplagan från i år. Det kan man se på den grå bården runt
kanten och texten "Diamond Edition" högst upp. Den utsmyckningen saknas
på årets upplaga, men innehållet på skivorna är identiskt.

(Dessutom, vilket inte syns speciellt tydligt i TV, har 2012 års upplaga
en färgbild på skivetiketten. 2014 års skiva har bara filmtiteln mot en
jämngrå bakgrund, och ingen bild.)

Man kan förstå att C-G Karlsson yrar lite lätt och inte tycks veta om
filmen har kommit ut på nytt, eller om den inte har gjort det... :)