Bilagor i Kalle anka & C:o

Germund von Wowern germund_vw at yahoo.com
Fre Juli 4 15:45:53 CEST 2014

Kvack i sommarvärmen!
För
bokserien Kalle Anka: Den kompletta årgången behöver vi scans av bilagorna
nedan. Jag vet att
det är mitt i semestertider och tyvärr något brådskande, men har ni någon av dem
tillgänglig, eller vet någon som har, skicka mig ett mail. Ligger du på annat kul Kalle Anka & C:o-material från åren 1948-69 kan även det vara av intresse, och all hjälp uppskattas så klart enormt.

Kalle
Anka & C:o
1954-12
Prenumerationskupong
1955-04
Till våra prenumeranter
1955-12
Prenumerationskupong
1956-13
Prenumerationskupong
1957-18
Skolschema (!!!VIKTIG!!!)
1957-25
Prenumerationskupong
1958-24
Prenumerationskupong
1959-12
Prenkup + ab-kvitto
1959-15
Solskärm (!!!VIKTIG!!!, men finns på bild i tidning)
1959-16
Månraket (!!!VIKTIG!!!)
1959-24
Klippdockan Susanne (!!!VIKTIG!!!)
1959-36
Prenkup + ab-kvitto
1960-25
Abonnemangskvitto
1960-47
Prenumerationskupong (samma som i 49?)
1961-05
Mamma, pappa, barn (!!!VIKTIG!!!)
1961-06
ALBUM: "De vilda djuren" (!!!VIKTIG!!!)
1961-39
ALBUM: Djurens barnkammare (!!!VIKTIG!!!)
1961-49
Mini-önskelista
1962-49
Prenumerationskupong
1963-44
Fodral Kalle Ankas brandkår (!!!VIKTIG!!!)
1964-16
ALBUM: Flygsamlarserie (!!!VIKTIG!!!)
1965-6
"Bäste abonnent"
1965-23
Kalle Anka till sommarnöjet
1966-09
Nalle-klubben
1966-23
Kalle Ankas sommarnöje
1967-17
Mössa (!!!VIKTIG!!!)
1968-13
Gnuggbilder Disney
1968-17
Morselampa (!!!VIKTIG!!!)
1968-43
Djungeltävling
1968-49
KA-trofén
SLUT

On Thursday, March 27, 2014 3:53 PM, Per Starbäck <per.starback at gmail.com> wrote:

Jag förstår inte vad du menar med gammalt inlägg? Jag skickade detta idag,
>med anledning av Carl Barks födelsedag. Visserligen använde jag samma ämne
>och text som jag använt tidigareår men i år är det det ändrat till 113 kvack!

Ja? Du skrev idag en kommentar på ett årsgammalt mail. (Att ärenderaden är densamma fäster jag inget avseende vid – bara den direkta länken ("In-Reply-To:").)

Det är bra, tycker jag. Kontinuitet är bra. Och 113 är ännu bättre än 112.

Jag har tittat på söktrender för "carl barks"; se http://www.google.com/trends/explore#q=carl%20barks

1. Det har sjunkit en hel del sen mätningarna började 2004. VAD NU DÅ?!

2. Norge, Finland och Danmark ligger över Sverige på landslistan. VAD NU DÅ?!