[SPG:rpd=50]Re: Digitaliserat Kalle Anka-arkiv

Erik Bergwall erik.bergwall at gmail.com
Fre Okt 3 02:45:27 CEST 2014

> När jag var liten var det stup i kvarten annonser för en brevkurs i
> teckning. Där var en jättedetaljerad teckning av ett lejon i annonsen.

Det var Åke Skiölds tecknarskola. Jag var typ 7-8 år när jag såg annonserna
och tjatade på mina föräldrar tills de gav med sig och lät anmäla mig. Jag
var naturligtvis för ung för den typen av kurs, men jag fixade ändå några
lektioner. Och det var kul att prova! Jag har nog kvar de där breven
nånstans i något förråd... :)

Erik