Bröderna Dum lägger ner!

Johan Blixt johan at jblixt.se
Sön Sep 21 18:39:46 CEST 2014

Jag (junior) och Claes Ericsson (senior) har under ungefär trettio år skött NAFS(k):s försäljningsverksamhet under namnet Bröderna Dum (namnet myntat av Peter Nyrén). Claes drog sig ur verksamheten för ett bra tag sedan medan jag kämpat på själv.

I början hade vi en omfattande verksamhet med nästan hundra prenumeranter på amerikanska Disneytidningar, bulkinköp av Guldböcker och en ganska omfattande försäljning av NAFS(k)uriren, NAFS(k)oftor och NAFS(k)nappar. Internetbokhandlarna gjorde Guldboksförsäljningen olönsam, Disneyutgivningen lades ner, knapptillverkaren gick i konkurs och ingen verkar vilja köpa Kuriren längre så arbetsbelastningen har gått ner rejält under åren. Trots det så har jag nu bestämt mig för att gå i pension.

Hur föreningen kommer att sköta försäljningen av Kurirer (och de två koftor som finns kvar) i framtiden vet jag inte men med tanke på hur få beställningar jag fått de senaste åren så är det nog inte så många som kommer att sakna köpmöjligheten.

/före detta Dum jr.

---
Johan Blixt
johan at jblixt.se