Re: SV: SV: Frågor

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Juni 21 10:53:15 CEST 2016

Hampus:

>Jo, jag tänkte också på att bara västligaste
>kollusorn kan bli svårt att svara på, så jag skrev "i Sverige" på slutet.

Ja, titta, det gjorde du ju! Då är det jag som
inte kan läsa och dessutom inte ens är särskilt
lustig. Nåja, det är vi (uppenbarligen) också
rätt bra på i den här föreningen. Ber förbehållslöst om ursäkt på alla punkter!

>Efter dina svar börjar jag också undra när ni
>fick första medlemmen utanför skolan, eller
>kanske snarare  någon som ni inte kände sedan
>tidigare.  Det skulle också vara kul att veta
>när ni fick eran första utlandsmedlem.

Ja, vi kunde tidigt värva kompisar som gick i
andra skolor, det stämmer ju. Första som vi inte
kände? Kan ha varit nån kompis till en kompis,
eller om det inte heller räknas kan det ha varit
nån som läste om oss i något etablerat
branschorgan som t.ex. Serieguide eller Carl
Barks & C:o. Gissning ur minnet: Bo Engwall tätt
före Anders Berglund? Första utlandsmedlemmen kan
vi ha fått efter kontakter med Gammeldonaldismens
Venner och tidskriften Donaldisten i Norge. Gissning ur minnet: Pål Jensen?

Det går säkert att få rätt på exakt när detta
skedde om man tittar i nån sorts arkiv som kanske
nån (Greger? ;-)) har tillgängligt. För min del
har jag inte jättelätt att kolla detta just för ögonblicket.