Re: Är Stefan Diös hedervärd eller hyllningsvärd ?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Nov 10 10:38:49 CET 2016

Per S:

>Att jag undrar är för att det på webben sedan länge står att den
>utmärkelse HACKEBIFF som Stefan har fått betyder "Hyllningsvärd,
>ankistisk, celeber kvackare, evigt bofast inom fanatismens
>frontlinjer". Men jag upptäckte häromdan att det i NK 9 istället står
>"Hedervärd". Vad står det på medaljen egentligen?

Medaljen har tyvärr kommit bort i någon flytt
eller liknande, vilket är ett av mins stora
sorgeämnen. Jag räknar iskallt med att den kommer
fram igen i någon annan flytt eller liknande, inom några decennier eller så.

Jag tror dock inte att den hade löst problemet
eftersom hela den gloriösa texten nog inte fick
plats där. Men jag behöver inte höja blicken
många decimeter från mitt skrivbord för att fästa
den på den del av väggen där själva det magnifika
diplomet från 1982 hänger, och där står det
tydligt HYLLNINGSVÄRD. Något annat ord har jag
heller aldrig memorerat i mitt hjärta för detta ändamål.

Tack för påminnelsen. Stoltheten skall aldrig
sluta flöda genom min ankistiska själ.