Orange

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Mon Okt 31 07:14:54 CET 2016

Det rätta måste väl ändå vara #quaack ? :)

Fast gissningsvis, om det nu finns en officiellt korrekt färg på Kalles
näbb är den nog inte angiven som ett rgb-värde, utan i någon annan
färgskala som är bättre anpassad till tidningstryck. CMYK och Pantone är
begrepp som dyker upp i bakhuvudet på mig...

Se här t.ex.
http://www.pantone.com/