Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Trond Michelsen trondmm-ankism at crusaders.no
Tors Nov 16 15:43:50 CET 2017

Hei.

Ny bruker her. Jeg kjenner igjen flere navn fra Dubbningshemsidan, og
håper dere kan tilgi at jeg maser om Kalle Ankas julkavalkad i enda et
forum :)

Jeg prøver å få en oversikt over hvordan julkavalkaden har sett ut de
forskjellige årene. Robert Andersson og Stefan Diös' bok Disneys
julafton har vært til stor hjelp her. Men, det er enkelte detaljer som
mangler i oversikten. Spesielt hvilken rekkefølge innslagene ble vist i.

Anyway - basert på Disneys julaftons oversikt over innslag, hvordan
det amerikanske programmet så ut i 1960-reprisen, og hvordan SVTs
program så ut i 1974* og 1978, har jeg spekulert meg frem til følgende
oversikt for årene 1967-1973 og 1975-1977:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MkV1Tvi9uqroDFBHKsFxrntrOm97ZNwUvHPjKJQOasg/edit?usp=sharing

Her er det mange usikkerheter, og jeg har markert med gul bakgrunn de
innslagene jeg er mest usikker på.

Det jeg kanskje undrer mest på nå, er:

- Når ble Jiminy Crickets introduksjon til Santas Workshop tatt?
- Når ble julkortet før innslaget fra Snow White tatt bort?
- Når begynte man å bruke When You Wish Upon a Star som intro til
  programmet?
- Når ble Mickeys pianospill på slutten av programmet forkortet?

Jeg har gjettet på at alle endringene skjedde i 1974, fordi programmet
ble lengre da man la til Robin Hood uten å ta bort Aristocats. Men,
det er ren gjetting, og det kan ha skjedd når som helst mellom 1967 og
1973.

Vet noen noe om programmet disse årene?

*) 1974-listen er basert på lydopptak som er lagt ut på Youtube.

--
Trond Michelsen