Kristina Lugn

Stefan Diös pyas at tele2.se
Mon Mars 18 23:14:00 CET 2019

Jag får den frågan med ojämna mellanrum och kan
bekräfta att det inte stämmer, av de skäl som Per
anger. För säkerhets skull har jag (inte nu, men
tidigare) med hjälp av årgångsböckerna tittat
igenom alla gamla nummer och letat bland de enda
läsarnamn som fanns på den tiden, vilket mycket
riktigt är vinnarna av fickpengsuppgiften. Det
finns ett par intressanta namn, men inte Kristina Lugn.

Det är väl en bit in på 70-talet, och på allvar
först på 80-talet, som det börjar komma någon
organiserad form av interaktiva medlemssidor. Jag
har tidigare kollat även detta lite mer noggrant,
men hittar nu inte de rön jag kom fram till och
orkar inte leta igen. Men hur som helst tror jag
att det var när Kristina Lugn hade nått en aning
högre upp i åldrarna ... jag besvärade mig inte
med att leta efter hennes namn bland insändare av
brevvänsefterlysningar, roliga historier eller kattbilder.

Såvitt jag har förstått kommer uppgiften från
Kristina Lugn själv och hennes barndomsminnen.
Givetvis vore det mig fjärran att beskylla en
aktad ledamot av Svenska Akademien för att fara
med lögner eller andra förvillelser, så jag tror
att man får skriva upp det hela på det mänskliga
felminnets konto. Säkert har något liknande hänt,
fast i någon annan publikation än KA & C:o. Min
första gissning är någon veckotidning som kan ha
haft barnsidor med både /Disney/serier och
insända bidrag. Men det är inget som jag har
letat efter och jag drömmer inte heller om att göra det.

S Diös

---
https://www.avg.com