Re: Serie(r) sökes: från penna till bil ?

Stefan Dis pyas at tele2.se
Tis Sep 17 16:34:33 CEST 2019

L Olsson:

>Det verkar passa in p "Snobbar som nobbar" frn KA 37/85. (D7700)
>Det tog ngra minuter av skning p Inducks...

Haha, s gr det nr man anlitar proffs! :-) Bra
hittat. Jag kan ha begrnsat min frsta skning
till kanske tre r fre/efter 30-rsstrecket och
precis missat 1985. Eller s rckte inte den
korta sammanfattningen p INDUCKS fr att jag skulle identifiera handlingen.

<https://inducks.org/story.php?c=D++7700>https://inducks.org/story.php?c=D++7700

Men storyn har ju gtt i repris i KA 37/2000, s
den finns i mitt textarkiv. Dock tycks den inte
innehlla de ord eller fraser jag frskte med
("lna din bil", "skolkamrat", "klasskompis" och
vad det kan ha varit), s den slank undan nd.

Hoppas det nu r vad Marcus och hans bror sker!

S Dis

---
https://www.avg.com