9 juni

Andreas K A Eldh andreaseldh at yahoo.com
Ons Apr 14 02:11:23 CEST 2021

   On Wednesday, April 14, 2021, 12:05:02 AM GMT+2, Anders Berglund <anders.blund at gmail.com> wrote: Jag är helt med på att om dessa hade varit kända innan den 9 juni upphöjdes till "officiell" födelsedag och tillika (k)vackdag, så hade det förstås blivit ett annat datum.

Kvack!
En av de saker jag nu vill göra, är att flytta på citationstecknen:13 mars, Kalle Ankas "officiella" födelsedag9 juni, Kalle Ankas officiella "födelsedag"
Namnsdagarna kan jag tänka mig att släppa, men låt mig förklara varför jag vill (åter-) införa 13 mars. Det var det datum som amerikanerna skapade "in Universe" åt Kalle. Dels för att spegla hans bilnummer, men också för att hävda att föddes fredagen den trettonde. Därför vill jag för denna dag ha citationstecknen kring ordet "officiella".
9 juni är att betrakta som födelsedag i verkligheten, men eftersom Per funderade om man verkligen kan tala om fåglars födelsedag vill jag här ha citationstecknen kring ordet "födelsedag".
Sen ska jag inte prata om att det finns en anka i Plane Crazy...

Andreas K A Eldh2324