Re: Norbecks samling på auktion till förmån för barncancerfonden

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Mars 30 13:38:20 CEST 2021

Höga bud, tycker jag. Men visst vore det intressant att veta om Axel
Norbeck gjort någon anteckning i efterhand i någon av tidningarna.
Eller vad det finns mer detaljerat i posten med böcker och tidningsurklipp
där det verkar finnas lite blandade saker. (Bland annat en NAFS(k)urir!).
(Ett par volymer av hans antologi Modern svensk skönlitteratur har jag
redan, om än inte med samma proveniens.)

Kanske är det några här som har varit på visning för att bläddra själva?
Berätta gärna i så fall om ni hittade något intressant! (Kanske först efter
att auktionen är över, ifall ni bjuder själva och inte vill öka andras
intresse.)