Prenumerantadresser

spruttamin spruttamin at gmail.com
Sön May 23 13:43:58 CEST 2021

Kanske var det därför postnummer infördes i Sverige året efter...

Efter lite letande hittade jag ett kuvert från 1963, se bifogad bild.
Liknande kuvert användes åtminstone en bit in på 80-talet när man beställde
äldre nummer från förlaget.

Kul tråd tycker jag, som samlar på prenumerantexemplar av vissa nummer och
med vissa intressanta adressater/prenumeranter.

Jag har aldrig sett ett nummer med olika adressering, alltså
etikett/stämplad adress. Har du exempel på nummer där du har bägge, Per?

Jag vet att jag har några sviter av Kalle där det växlar mellan etikett och
påtryck på baksidan. Tidigt 80-tal vill jag minnas.

Hälsningar,

Koll. 446 (numera prenumerant och innehavare av en komplett Kalle-samling)

Den sön 23 maj 2021 11:59 skrev Anders Gronlund via Ankism <ankism at nafsk.se