Sv: Prenumerantadresser

spruttamin spruttamin at gmail.com
Mon May 24 20:14:33 CEST 2021

Per S skriver
"Ett vitt oöppnat kuvert från Gladstone adresserat till den kände ankisten
Per Starbäck, innehållande *okänt* nummer av en Gladstone-tidning!"

Ha ha, vad festligt! Senast jag var hem till mitt föräldrahem så tittade
jag igen en del amerikanska dubbletter och då hittade jag en rejäl hög med
dessa första vändans Gladstone-tidningar, som jag också sparat i oöppnade
kuvert (eftersom jag hade dubbla prenumerationer). Efter lite letande och
klurande så hittade jag faktiskt ett förslutet kuvert med US219
(innehållande Son of the Sun, Don Rosas första disneyverk)! Det gick
nämligen att urskilja omslaget genom (det gul-bruna i mitt fall) kuvertet.
😁 Adressaten heter då inte Spruttamin, men väl Per Vedin. Proveniensen
fixad! Ebay nästa? Eller kanske Antikrundan när de kommer till Stockholm...