Masked Singer

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Apr 22 23:00:35 CEST 2022

TV4:s program Masked Singer Sverige har en deltagare som pratat om Kalle
Anka i sina ledtrådar. Jag ska inte skriva vem det är, för den som vill se
och inte sett än, men lite mindre spoilers än så  följer nedan.

-- -- --

jag vet att flera ankister har vetat ett bra tag vem det är. (Hur många som
däremot tillstår att de ser på det programmet vet jag inte. :-)

Nu i kvällens program blev det denna figur som avmaskerades. Efteråt ska
ledtrådarna förklaras, men ledtrådarna om den hemliga personens Kalle
Anka-intresse (där bland annat ordet "kolludera" ingick) kom inte med i
själva programmet, utan i efterprogrammet "UNmasked singer". Finns på
https://www.tv4play.se/program/masked-singer-sverige/unmasked-singer-del-5-s%C3%A4song-2/13744300
.

Där förklarade den hemliga personen att han hade samlat och ritat Kalle
Anka och tidigare varit med i NAFS(k) som är en förening "för folk som inte
har så mycket kompisar"! Vi får väl se hur mycket det fungerar som reklam
eller inte!

Han berättade också att han gick med som ung och så var han på väg till ett
möte ungefär i tolvårsåldern, tog tunnelbanan dit själv, men vågade inte gå
in på mötet utan gav sig hem igen. Så kan det gå!

/699 Per, som satt därinne på mötet ovetande om tveksamma tolvåringar
utanför dörren