Anka

Stefan Diös stefan.dios at mhmail.se
Sön Juni 9 09:50:12 CEST 2024

Nickar instämmande. Den händelsen inträffade
sannolikt efter 1898, så denna specifika, och
enligt min mening fullt adekvata, användning av
glosan kom inte med i SAOB. Vi får vänta på en uppdaterad upplaga.

Jag kan bekräfta att jag har citerat denna
muntliga replik med angivelse av just den (nu
bokaktuella) källa du åsyftar. Så här i efterhand
är det inte omöjligt att repliken mer eller
mindre avsiktligt felhördes eller missuppfattades
vid tillfället, men man ska väl inte förstöra en
god historisk forskningsrapport på det viset.

S Diös