RE: Greger är rätt slö

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Tors Apr 19 11:12:37 CEST 2001

>-> Det finns rätt många skillnader mellan svenska *titelkoder*
> i korrekturet till NK 5 och de som finns i Inducks.

Jasså ?
Menar du alla dessa av Anders (och mig ibland) påhittade titlar ?
Eller verkliga titlar ?
Eller missförstår jag dig helt nu ?
I så fall, kan du ge ett exempel ?

>När det gäller "rättelser" av originalpubliceringar
>vet jag inte om jag törs ändra i Inducks.

Jag använder inte CVS heller, ibland hämtar jag filen via webben,
lägger till det jag vill och skickar filen till Stefan.
Ibland skickar jag enbart ett mail med ändringar,
antingen till ddb eller till Stefan privat.

>det kanske inte går att ändra originalinfo om Barks hur som helst.

Jag fattar fortfarande inte detta, menar du att det finns fel i INDUCKS
avseende koder på Barks-historier ?

-> Jag har tänkt redovisa innehållet i *5xKalle* sen länge,
>men det kräver tillägg i de italienska indexfilerna.
>Några av seriernas (troliga) originalpubliceringar har inte indexerats.
>Vad göra? Finns boken i nåt annat land?

Detta är absolut en sak som du kan skicka till ddb !
Det saknas massor i det italienska indexet och dom stackarna har mycket jobb
framför sig.
Men om du framför denna önskan, så är jag ganska säker på att någon tar tag
i saken.

-> På nån sammanställningslista verkar det som om flera svenska titlar,
>t ex KAP, är komplett indexerade (väl?) men
>om tittar närmare på numren så är många *ofullständiga*.

Jag har också upptäckt detta några gånger.
Jag gissar att det rör sig saker som indexerades för länge sedan,
då det inte fanns något sätt att ange "delvis indexerad".
Senaste upptäckten var "365 dagar med MP", som jag nu indexerat.

-> På kansliet finns rätt mycket material ...
>Där finns också en liten samling av urgamla
>(och rätt protyska) Aftonbladet (
>tror jag, deponerade av koll. Berglund) med Disneystrippar.

Dessa får du väldigt gärna indexera,
jag har i alla fall indexerat dom jag själv råkade ha.
Inte så värst många, men dock ...

>PS. Off topic till Kjell:
>Jag hörde av Per Vedin att du samlar på "godisflaggor" från 60-talet.

Ha-ha, ja, eller rättare sagt, jag samlade på dem när jag var liten.
Och naturligtvis har jag kvar dem, inklusive en massa dubletter.
Jag saknar säkert en del och några har tejpfläckar m.m.
Jag återkommer nån gång, det är så mycket annat att göra
och jag måste leta upp dem, och sortera dem ...

kjell