RE: Greger är rätt slö

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Tors Apr 19 18:44:59 CEST 2001

>From: Kjell Crone <kjell.crone at ifsab.se>
>To: "'inducks-se at stp.ling.uu.se'" <inducks-se at stp.ling.uu.se>
>Subject: RE: Greger är rätt slö
>Date: Thu, 19 Apr 2001 11:12:37 +0200

>Jag fattar fortfarande inte detta, menar du att det finns fel i INDUCKS
>avseende koder på Barks-historier ?

Om det är några fel här bör du skriva ett meddelande till DDB där du
förklarar vad som är fel. Harry vill inte att någon annan än han själv ska
ändra i den amerikanska filen.

>-> Jag har tänkt redovisa innehållet i *5xKalle* sen länge,
>
>Detta är absolut en sak som du kan skicka till ddb !
>Det saknas massor i det italienska indexet och dom stackarna har mycket
>jobb
>framför sig.
>Men om du framför denna önskan, så är jag ganska säker på att någon tar tag
>i saken.

Tills vidare kan du alltid lägga in det du vet om originalpubliceringen som
en kommentar.

>-> På nån sammanställningslista verkar det som om flera svenska titlar,
>
>Jag har också upptäckt detta några gånger.
>Jag gissar att det rör sig saker som indexerades för länge sedan,
>då det inte fanns något sätt att ange "delvis indexerad".
>Senaste upptäckten var "365 dagar med MP", som jag nu indexerat.

Här rör det sig om att koder saknas för väldigt många serier, framför allt i
början. Detta beror mycket på att det nästan inte fanns någon som helst
information om italienska serier och Disney Studio-serier när indexen
gjordes. I dk.dbi finns det betydligt fler koder, och mycket information
skulle kunna hämtas därifrån. Jag lade nyligen till en massa omslagskoder
och equiv-fält från dk.dbi.

>-> På kansliet finns rätt mycket material ...
>
>Dessa får du väldigt gärna indexera,
>jag har i alla fall indexerat dom jag själv råkade ha.
>Inte så värst många, men dock ...

Men kontrollera först att det inte redan är inlagt...

Stefan