Re: Greger är rätt slö

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Tors Apr 19 19:35:33 CEST 2001

>From: Nässén Greger <grnas at wmdata.com>
>To: "'Indexerare'" <inducks-se at stp.ling.uu.se>
>Subject: Greger är rätt slö
>Date: Thu, 19 Apr 2001 07:13:17 +0200

>Bra initiativ av Per att fixa en svensk underavdelning till ddb!

Visst! Det har redan funnits dylika för Italien och Tyskland ett tag, nu.

> [...]
>bara kunde installera CVS nån gång på min krånglande PC, så ska jag börja
>uppdatera indexfilerna när korret är tillbaka från Johan. Är det lätt att
>sedan redovisa alla ändringar för er genom nån jämförelse av gamla och nya
>filer? Ursäkta frågan, men jag är fortfarande en novis när det gäller
>Inducks-teknik och -format. När det gäller "rättelser" av
>originalpubliceringar vet jag inte om jag törs ändra i Inducks. En del
>rättelser gäller anpassningar till konsekventa regler för titelåtergivning
>och dylikt, och det kanske inte går att ändra originalinfo om Barks hur som

http://www.wincvs.com. Sedan behöver du också ett inloggningsnamn och ett
lösenord från Per. CVS har vissa inbyggda funktioner som automatiskt kan se
vad som har ändrats, och kan därför se vad som har ändrats när, och sedan
sätta ihop allting till en slutgiltig version.

Stefan