Koder i julalbum

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Fre Apr 20 17:24:03 CEST 2001

>Jag vet inte...
>Ibland kanske fältet [code] ska användas till något annat också...
>Jag föreslår att vi skriver det som [# nnn] istället...

Ja, jo, det är så sant, ibland används [code] för den tryckta koden,
t.ex. X 5110, när story code är S 65110.
Men för KAs Julalbum finns väl inga fall då vi vill ange något annat ?
T.ex. om både datum och 3-ställig kod finns,
så anger vi ju datumet i storycode och den 3-ställiga koden som kommentar.

Jag tror dessutom att dessa koder har använts även i andra länder än
Sverige.
Då kan den vara till hjälp.
Det är lättare att söka på koden om den ligger i ett separat fält,
men visst, det går att söka i kommentaren också.
Bara vi anger koden på samma vis överallt.

kjell