ISBN, ISSN, TIDSAM och INTERPRESS

Kjell Croné kjell.crone at ifsworld.com
Tis Nov 20 19:28:48 CET 2001

Stefan :
>ISBN, ISSN, TIDSAM och INTERPRESS kan angivas
>som [ISBN xxx] etc. på h-raderna.
OK

Personligen tycker jag att ISBN och ISSN-koderna är bra att se,
eftersom dom fungerar som personnummer.
Man vet exakt vilken publikation det handlar om,
och de stör i alla fall inte mig ett dugg.
Man kan betrakta dessa koder som [code] på h1/h3-nivå.

Jag tycker detsamma gäller för TIDSAM och INTERPRESS-koderna.
Dom gör ju absolut ingen skada och
jag tror säkert det finns någon som tycker dom är väldigt viktiga.

Om någon blir extremt irriterad av att se dem,
kan vi väl diskutera vidare,
men annars tycker jag att vi kan ange dessa i fortsättningen.
Jag kommer göra det i alla fall, om det är OK.

För övrigt, om vi ändrar uppfattning om detta i framtiden
är det ju busenkelt att gömma dem med "search and replace".

kjell