Ansikten tillbaka ånyo -- TIDSAM 0774

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Sat Okt 27 11:31:17 CEST 2001

Hej!

För ett par månader sedan eller så diskuterade vi huruvida Carl Barks 100 år
skulle heta CBJUB 2 eller AET  4. Resultatet blev som känt AET  4, delvis
p.g.a. samma TIDSAM-nummer: 0774. Idag har jag upptäckt att det finns en
till utgåva med TIDSAM 0774:

http://www2.ec-lille.fr/willot/coa/c1/issue.php/8/se/KMA+1999

För närvarande listas den som KMA 1999, tycker ni att vi ska ändra det till
KMA  1? Den utkom mer än ett år före första Äntligen tillbaka-albumet, så
det är inget lätt beslut. TIDSAM-numren har dock visat sig mer användbara än
jag förut trott, så jag beslöt att lägga in dessa på h3-raderna:

AET  1       h3 Kusin Knase [inx:SPe] [pages:100] [price:49] [date:2000-07]
[/date is a guess; bought it 000725] [trans;P.A. Westrin,Joakim Gunnarsson]
[equiv:no/ENDELIG01] [/TIDSAM:0774-01]

[/TIDSAM:] innebär att numret *inte* kommer att visas på Pers och François'
sidor. Om vi vill att det skall synas kan vi ändra detta till
[TIDSAM;0774-01], alternativt [TIDSAM 0774-01]. Vidare kan man också
diskutera huruvida ISSN- och ISBN-nummer ska inkluderas. Jag vet att Kjell
ibland inkluderat dessa i sina index.

Stefan