SV: s gyllene böcker

NAFS(k) - Pengabingen pengabingen at nafsk.se
Mon Nov 28 00:00:42 CET 2005

FYI,
Sagoland-boken som kom ut 1963 har jag hemma och kan bidra med
information om, vid tillfälle. Den innehåller förkortade versioner av
FiB-böcker, däribland båda av CB. Jag har försökt att köpa alla FiB som
finns med där, eftersom jag har så starka minnen av framför allt
bilderna i samlingsutgåvan och vill ha de fullständiga sagoversionerna.
Några FiB återstår dock. Mitt barndomsexemplar av "Sagoland" läste jag
sönder, men jag har köpt två ex till i modern tid. Enligt Frank
Blekenberg ska det finnas en systerutgåva till "Sagoland" som utkom
ungefär samtidigt med annan färg på omslaget, men vad den innehåller vet
jag inte.

Har ni även indexerat bokserien "Disneyland - Walt Disneys underbara
värld" som gavs ut av Hemmes Journals förlag i slutet av 1960-talet? Det
finns fyra böcker med olika teman: Sagans värld, Från nya världen, Land
och riken kring, Djur och natur. De innehåller också rätt många
FiB-utgåvor, men det var väldigt länge sen jag tittade i mina ex. Kanske
nåt att ta med?

Mvh Greger