SV: Bror: Re: New Inducks data submitted

Bror Hellman m8100 at abc.se
Mon Juni 26 14:14:10 CEST 2006

> FR2006-05ah                0 i                      [brokpg:1/8]
[xapp:Beck] [Beck smiles, showing teeth, looking over her shoulder.
Modified. Face only.] [idc:?]

> Hur vet du att serien är ändrad om koden inte är identifierad?
> Fyll för övrigt bara i "idc"-fältet ("uncertain identification
> unidentified story" i COA-formuläret) om du har hittat en kod och är
> osäker på om den stämmer.

Okej.  Nej, man ser att det är en del av en större bild, jag hittar den dock
inte i något utgivet nummer.

> FR2006-05au IC FA    5D    2 a                      Vatten och tvål
[xapp:TB] [2 page sized centerspread depicting the fairies laundry room and
drying clothes.] [trans:Carin Bartosch] [desc-sv:Utvik på feernas tvättrum
med tvätt på tork.]

> Betyder kommentaren att detta inte alls är en artikel utan istället en
> illustration? Jag ändrade "a" till "f" för tillfället.

Tja.. vad är en artikel och vad är en illustration. Jag har hittills
indexerat bilder med en massa informativ text som artiklar (t.ex. "Allt
om..."). Här är det en massa text som ligger ovanpå en bild av tvättrummet.
Det är textplattor ovanpå en stor bild.  Sidan är ju baksidan av postern och
ligger därför på två sidor på sidan.

Jag kanske skulle lägga in bakgrunden som en illustration också? Jag var
tveksam till det.

Nästa entry är en bild på samma sida, men Tingeling som står på tå och som
är inlagd över bakgrunden (men hör inte till den) i samma plan som
textplattorna.

För övrigt så ser jag att se/Fairies nr 1 inte är indexerad än, vill du att
jag skall göra ett nytt försök på den?

 // Steamboat Willie