Året Runt

Stefan Persson spe at inducks.org
Sat May 20 15:54:34 CEST 2006

Kjell Croné wrote:
> Tänk på att vi har lagt in det som tryckts i "Året Runt" under "Vårt Hem"
> (VH)!
> Orsaken är främst att åtminståne inte jag vet om "Året Runt" och "Vårt Hem"
> är samma tidining, som bytt namn.
> Och i så fall när namnbytet skedde.

Året runt och Vårt hem startade som två olika tidningar.

Någon gång slogs tidningarna ihop till Vårt hem Året runt. Jag vet inte
exakt när det skedde, jag tror att jag sett nummer av Året runt från så
sent som 1952 och eventuellt Vårt hem Året runt redan från sent 50-tal,
så förmodligen där någon gång.

Efter ytterligare ett tag ströks "Vårt hem" helt från titeln så att
tidningen bara kom att heta "Året runt". Detta har jag ingen aning om
när det skedde, förutom att det var senare än det första namnbytet.

> Vi bör nog dela upp VH, men kan någon ta reda på hur det ligger till.

Ja, vi bör dela upp VH på VH, VHÅR och ÅR, men innan vi vet exakt när
namnbytena skedde (d.v.s. från och med vilket nummer) kan vi inte göra
någon uppdelning, så tills vidare får allt heta Vårt hem i Inducks. Jag
passade dock på att ändra titeln till "Vårt Hem / Vårt Hem Året Runt /
Året Runt", vilket förhoppningsvis orsakar mindre förvirring.

Stefan